متفرقه

اولین قرار ملاقات با پزشک اطفال

دانستن اینکه چه چیزی در اولین ملاقات با پزشک اطفال برای نوزاد تازه متولد شده خود باید انتظار داشته باشید کمک می کند خود را سازماندهی کنید و از زمان معاینه بیشترین بهره را ببرید. نوزادان باید طی دو تا سه روز پس از خروج از بیمارستان برای اولین قرار ملاقات خود مراجعه کنند. گاهی اوقات در صورتی که نوزادتان نیاز به معاینه زودتر داشته باشد، ممکن است پزشک به شما توصیه کند روز بعد از ترخیص به پزشک متخصص اطفال مراجعه کنید. درمان بواسیر در منزل

کاتالینا اسکارفون، متخصص اطفال در سامیت هلث، می‌گوید: شرکت در تمام ملاقات‌های برنامه‌ریزی‌شده در طول سال اول زندگی و بعد از آن مهم است. موارد زیادی وجود دارد که با توجه به سن و پیشرفت فردی کودک بررسی و مورد بحث قرار می گیرد. به عنوان متخصص اطفال، ما می‌توانیم در هنگام کار با والدین، جامع‌ترین مراقبت‌ها را برای کودکان ارائه دهیم. ما با هم می‌توانیم ارتباط خوب، رعایت بازدیدها و توصیه‌ها را تضمین کنیم و در هر مرحله آموزش کامل ارائه کنیم.» بهترین کلینیک کاشت مو تهران هستند.

توصیه به والدین

دکتر اسکارفون همچنین این نکات مفید را برای کمک به سلامت و ایمن نگه داشتن کودک توصیه می کند.

  • نظارت بر تغذیه نوزادان در دوره نوزادی، مهم است که اطمینان حاصل شود که کودک حداقل هر 2 تا 3 ساعت یکبار شیر می دهد. آنها باید به طور متوسط ​​8-12 تغذیه در یک دوره 24 ساعته داشته باشند. مراقب علائم گرسنگی مانند ریشه زایی (برگرداندن سر با دهان باز)، گریه کردن، یا گذاشتن دست در دهان باشید. “تغذیه در این مواقع همان چیزی است که ما از آن به عنوان “در صورت تقاضا” یاد می کنیم. اطمینان از تغذیه کافی، حتی اگر به معنای بیدار کردن آنها در روزهای اول باشد، به اطمینان از تغذیه و رشد کافی کمک می کند.
  • در آغوش گرفتن بیش از حد نوزاد، آنها را خراب نمی کند. “غیرممکن است که یک نوزاد تازه متولد شده را لوس کنی. به نشانه های کودک خود گوش دهید و به نیازهای او به ویژه در ماه های اول توجه کنید.
  • نوزادان نیازی به حمام روزانه ندارند: «توصیه می‌کنیم تا زمانی که بند ناف کاملاً از بین برود صبر کنید تا حمام کنید. می توانید کودک را با آب گرم و دستمال مرطوب تمیز نگه دارید. مطمئن شوید که ناحیه بند ناف تا حد امکان خشک بماند. هنگامی که بند ناف می افتد، حمام روزانه می تواند پوست را خشک کند. هر روز یا بیشتر در این دوره کاملاً خوب است.»
  • از همخوابی اجتناب کنید. به دلیل افزایش قابل توجه خطر ابتلا به سندرم مرگ ناگهانی نوزاد (SIDS) به والدین و نوزادان توصیه می‌کنیم که تختخواب مشترک نداشته باشند. برای کاهش این خطر، همچنین توصیه می شود که نوزادان را هنگام خواب به پشت قرار دهید.

بعدا می بینمت

دکتر اسکارفون توضیح می دهد که قرار بعدی بستگی به این دارد که آیا نیازی به پیگیری وجود دارد یا خیر. در این سن، متخصصان اطفال بیشتر نگران افزایش وزن کافی نوزاد هستند. اکثر نوزادان برای ویزیت بعدی خود در 2 هفتگی برمی گردند. برنامه ریزی کنید که حداقل شش بار در طول سال اول به پزشک اطفال خود مراجعه کنید.

توضیح می‌دهد: «اگر نوزاد در حال کاهش وزن است، معمولاً چند روز یا یک هفته از شما می‌خواهیم برگردید تا افزایش وزن را بررسی کنید، یا اگر ناحیه ناف سوزانده شده است و نیاز به نظارت دارد، این یک چک هفتگی نیز خواهد بود». دکتر اسکارفون.

آماده شدن برای اولین ملاقات با پزشک نوزاد: چک لیستی برای والدین

  • از شریک زندگی خود یا مراقب دیگری بخواهید که برای قرار ملاقات تلفنی به شما ملحق شود.
  • بررسی کنید که آیا محل انتظار نوزادان در مطب وجود دارد یا خیر.
  • لباس های گشاد و گشاد که به راحتی جدا می شوند به کودک بپوشانید.
  • وسایل ضروری کیسه پوشک را بسته بندی کنید – تعویض لباس، پوشک، دستمال مرطوب، شیشه شیر خشک در صورت عدم شیردهی، پستانک اگر کودک شما از آن استفاده می کند و پتوی مخصوص.
  • کارت بیمه و مدارک خود را از بیمارستان همراه داشته باشید.
  • لیستی از سوالاتی که باید از پزشک بپرسید را بنویسید.
  • یک قلم و کاغذ برای یادداشت برداری در دست داشته باشید.
  • یک نفس عمیق بکش. استراحت کنید و به یاد داشته باشید که پزشک اطفال شما اینجاست تا به شما و کودک کمک کند!

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا