متفرقه

مهارت های مهمی که زندگی شما را دگرگون میکند

1. عادات بی فایده یا بد را بیابید و حذف کنید

اگر در اینجا بی فایده را به عنوان تأثیر صفر یا بدتر بر اهداف شما تعریف کنیم، آنگاه به سادگی حذف این موارد نتایج چشمگیری خواهد داشت. خواندن اطلاعات احمقانه ای را که واقعاً برایشان مهم نیست، متوقف کنید، اگر چیزی وجود دارد که از قبل می دانید بهتر است که بتوانید آن را بخوانید.

از تماشای تلویزیونی که هیچ کمکی به شما نمی کند دست بردارید، ناگهان خواهید دید که زمان بیشتری برای موفقیت خود در اختیار دارید.

مطمئن نیستید یک عادت بد چیست که ممکن است بخواهید آن را تغییر دهید؟ این لیست عادت بد را بررسی کنید. و لحظه ای به فکر تغییر برخی از این عادات بد برای همتایان بهترشان از لیست عادات خوب باشید.

2. اعتماد به نفس را توسعه دهید

یکی از من پرسید چگونه می توانم اینقدر آرام و راحت ریسک کنم. پاسخ من این بود: “من به نوعی شگفت انگیز هستم.” تنها مشکلی که با آن جمله دارم این است که به آنها گفتم “نوعی”.

حال بگذار تا شفاف صحبت کنم. من نفس فوق بشری ندارم. من به ندرت در مورد دستاوردها لاف می زنم و زمان بیشتری را صرف تشویق دیگران می کنم تا اینکه درباره خودم صحبت کنم. من در واقع کمی درونگرا هستم.

اما مهم است که اعتماد به نفس ایجاد شود. اضافه کردن واجد شرایط به عبارتی مانند “نوعی” نشان دهنده عدم اعتماد به نفس است. اساساً به این معنی است: “اگر فکر نمی کنید من عالی هستم. داشتم شوخی میکردم.”

3. مثبت فکر کنید

زندگی می تواند سخت باشد. همیشه اتفاقات بد برای ما می افتد. گاهی اوقات یک گذشته بد هر روز ما را آزار می دهد. پر کردن ذهن با افکار منفی آسان است، اما انجام این کار ضروری است.

مثبت اندیشی یک مهارت است. این چیزی است که برای بهبود آن باید عمداً روی آن کار کنید. یادگیری مهارت مثبت اندیشی مطمئناً ارزش زمان صرف شده را دارد.

وقتی ذهنیت مثبتی دارید، می‌توانید احساسات، رفتار و پیشروی خود را کنترل کنید، اما ابتدا باید به روش‌های مثبت و سازنده فکر کنید که به جای تخلیه انرژی، انرژی را تأمین می‌کنند.

4. مهارت حافظه خود را بهبود بخشید

اگر عاشق نقل قول ها، شعرها، اشعار یا گزیده ها هستید، باید بتوانید آنها را حفظ کنید. در حالی که خیلی خوب است که بتوانیم آنها را برای دیگران تکرار کنیم، اما نمی‌توانیم همه چیزهایی را که از سرمان می‌گذرد به یاد بیاوریم.

با یادگیری به خاطر سپردن کلمات مهمی که از آنها عبور می کنیم، در القای آنها در درون خود بهتر می شویم. اگر به اندازه کافی مهم است که به خاطر بسپارید، احتمالاً به اندازه کافی برای تجسم مهم است.

اگر دانش آموز هستید، یادگیری داشتن حافظه تیز از اهمیت بیشتری برخوردار است. توانایی به خاطر سپردن مقدار زیادی از کارهای کلاسی باعث می شود که از همسالان خود جلوتر باشید.

به یاد داشته باشید: یک خاطره خوب چیزی نیست که شما با آن “متولد شده اید” مگر اینکه شما یکی از 1 در یک میلیون نفر باشید که با یک حافظه واقعی به دنیا آمده اید. برای بقیه ما، حافظه بیشتر شبیه یک ماهیچه است. از طریق کار، تکرار و آموزش ساخته می شود. این مهارتی است که باید تقویت شود، آموزش داده شود و ساخته شود.

5. خودآگاهی را حفظ کنید

بیشتر مردم در برنامه ها، اهداف، خاطرات و ایده های خود اسیر می شوند. زندگی در اطراف آنها اتفاق می افتد بدون اینکه آنها آگاه باشند. همانطور که جان لنون می گوید: “زندگی زمانی اتفاق می افتد که ما درگیر برنامه ریزی های دیگر هستیم.”

مهارت خودآگاهی در مورد نگه داشتن یک پا در زمان حال و درک واقعی آنچه در زندگی شما می گذرد، حتی زمانی که به ستاره های آینده می پردازید، است.

این ممکن است آسان به نظر برسد. اما واقعا اینطور نیست.

6. مهارت تمرکز

تمرکز یکی دیگر از مهارت های متا است که بر بسیاری از مهارت های ذهنی دیگر تأثیر می گذارد. توانایی تمرکز کامل ذهن خود بر روی یک موضوع واحد برای به دست آوردن بیشترین خلاقیت و بهره وری از زمان شما ضروری است.

اگر ذهن شما با افکار دیگر در هم آمیخته یا مشغول تلاش برای انجام چند کار باشد، توانایی تمرکز شما به شدت آسیب می بیند. مانند بسیاری از فعالیت های ذهنی و فیزیکی، تمرکز را می توان با تلاش افزایش داد و بهبود بخشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا