متفرقه

تنها خودتان می توانید عامل موفقیت خودتان باشید

اگر می خواهید به موفقیت برسید واقعیت این است که بیش از 80 درصد قضیه به خودتان بر می گردد نه دیگران! در واقع فقط خودتان می توانید باعث موفقیت خودتا شوید. چطور؟ در این مطلب به همین موضوع می پردازیم.

روی خودتان سرمایه گذاری کنید

یک بار شخصی از مرد خردمندی پرسید که بهترین سرمایه گذاری چیست؟ پاسخ کوتاه، شیرین و آسان او بود: «روی خودت سرمایه گذاری کن».

نام این فرد خرمند وارن بافت است. کسی که از اون به عنوان بهترین سرمایه گذار جهان یاد می شود. فوربس می گوید که پیشنهادات او 53.5 میلیارد دلار ارزش دارد.

استخدام مربی زندگی، خرید غذای سالم، عضویت در باشگاه، کتاب و رفتن به مدرسه هزینه نیست. این چیزها سرمایه گذاری روی خودتان است.

برخی از راه هایی که می توانید در حال حاضر روی خودتان سرمایه گذاری کنید عبارتند از:

غذاهای سالم بخورید. وقتی بعد از کار به فروشگاه مواد غذایی می روید، از خودتان بپرسید چه غذاهایی ذهن و بدن من را تغذیه می کنند تا بتوانم احساس و عملکرد بهتری داشته باشم؟ شما با آگاهی از اینکه چه غذاهایی شما را قوی تر می کنند، خودتان را برای موفقیت آماده می کنید. این کار به شما کمک می کند تا تصمیمات بهتری بگیرید.

خوردن غذای سالم در شما تغییرات شگفت انگیز ایجاد می کند این تغییرات نه تنها فقط ظاهری نیستند بلکه از درون نیز دستخوش تغییراتی خواهید شد. غذای سالم به بهتر شدن حافظه و خلق و خوی شما کمک می کند که این یکی از نکات مهم رسیدن به موفقیت است.

برو تو باشگاه تمرین کن. اندورفین ها هنگام ورزش آزاد می شوند و به شما احساس خوبی می دهند. باعث بهره وری بیشتر افراد می شود و به آنها انرژی بیشتری می دهد. اگر زمانی را در باشگاه بگذرانید، بهتر می‌توانید کارهای روزانه و هر چیز دیگری را که زندگی به سرتان می‌آورد انجام دهید. شما فقط به 45 تا 50 دقیقه زمان نیاز دارید، و این بهترین زمان برای هدف گذاری هنگام تمرین است.

شروع به خواندن کتاب کنید. همه کتاب می خرند، اما تعداد بسیار کمی از آن ها را از جلدی به جلد دیگر می خوانند.

خواندن را تمام کنید تا شروع به مطالعه کتاب کنید. حتی کم تر کتابی را که می خرند، می خوانند و حتی کم تر چیزی را که می خوانند به یاد می آورند. خواندن را تمام کنید و به جای آن شروع به مطالعه کنید.

مطالعه روزانه حداقل به مدت یک ساعت. یک ساعت مطالعه در روز شما را ظرف سه سال در صدر رشته تحصیلی تان قرار خواهد داد. ظرف پنج سال، شما یک مقام ملی خواهید بود. در هفت سال، شما می توانید یکی از بهترین افراد جهان در کاری باشید که انجام می دهید. اما باید توجه داشته باشید که هر کتابی ارزش خواندن ندارد و شما نباید وقت خود را برای برخی کتاب های بی فاید تلف کنید.

یادداشت بردارید هرگز بدون قلم و کاغذ از خانه خارج نشوید. اغلب، بهترین ایده ها در غیرمنتظره ترین لحظات رخ می دهند. آنها را یادداشت کنید شما نمی توانید برای به خاطر سپردن آنها به ذهن خود تکیه کنید. علاوه بر این، نوشتن فوراً آن را به ذهن شما امکان می دهد تا ایده های اضافی را ذخیره و تولید کند.

مهارت جدیدی یاد بگیرید. هر روز چیز جدیدی یاد بگیرید، مانند یک مهارت یا کلمه جدید. یک مهارت جدید در هر روز معادل ۳۶۵ مهارت جدید در سال است. تصور کنید اگر امروز را شروع کنید، می توانید یک سال دیگر باشید.

برای خودت کار مفیدی انجام بده. سخت کوشی در واقع عامل مهمی در دستیابی به موفقیت است. با این حال، حداقل یک بار در ماه، حداقل یک بار در ماه یک کار سرگرم کننده، دیوانه کننده و خودجوش انجام دهید که به شما احساس زنده بودن بدهد. خوش بگذره و خوش بگذره.

طرز فکر رشد ایجاد کنید

تحقیقات Carol Dweck نشان می دهد که مردم دو طرز فکر اساسی دارند: طرز فکر ثابت و طرز فکر رشد.

افراد ثابت بر این باورند که هوش ایستا و غیرقابل تغییر است. آن ها بر این باورند که موفقیت از استعدادهای ذاتی ناشی می شود، نه کار سخت.

از آنجایی که آن ها معتقدند چنین استعدادهایی متولد نشده اند، وقتی به چالش کشیده می شوند راحت تر تسلیم می شوند. آن ها زمانی که همه چیز دشوار است استعفا می دهند چون فاقد استعدادهای طبیعی هستند.

افراد رشدگرا معتقدند که می توانند با تلاش تغییر کنند، رشد کنند و یاد بگیرند. افراد موفق باور دارند که می توانند رشد کنند. وقتی اوضاع سخت می شود، مهارت های خود را بهبود می بخشند و به کار خود ادامه می دهند.

چگونه یک ذهنیت رشد ایجاد کنیم؟

به جای این که باور کنید توانایی ها ثابت یا غیرقابل تغییر هستند، باید باور کنید که سخت کوشی و تلاش می تواند به بهبود معنادار منجر شود.

توانایی های جدید به دست آورید. وقتی با چالشی مواجه می شوید، به دنبال راه هایی برای کسب دانش و توانایی های لازم برای غلبه بر آن و پیروز باشید.

از شکست ها درس بگیرید. هر شکست را به عنوان فرصتی برای یادگیری بیشتر و نزدکتر شدن به موفقیت در نظر بگیرید. بخاطر شکست به توانایی های خود شک نکنید بلکه به آن به عنوان تجربیات ارزشمند خود یاد کنید و آن ها بررسی کنید تا از انجام دوباره آن اشتباه ها جلوگیری کنید. به یاد داشته باشید همیشه یک راه وجود ندارد، اگر یکی از آن ها شکست خودر چندین راه حل دیگر وجود دارد بنابراین آن ها را امتحان کنید. منبع

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا