متفرقه

اگر این نکات را امتحان کنید، لپ تاپ قدیمیتان بیشتر دوام می آورد

اگر با لپتاپ بد رفتار کنید، خیلی بیشتر از حد انتظار دوام نخواهد آورد. پس برای افزایش طول عمر لپتاپ نکاتی را باید مد نظر داشته و رعایت کنید. پاک کردن گفتگوی اینستاگرام

لپتاپ را ارتقا دهید

از آنجایی که ارتقای واقعی همیشه نیاز به هزینه دارد، این احتمالاً یکی از آخرین مراحلی است که شما در نظر خواهید گرفت. اما ارتقاهای کوچک و تدریجی می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. بسیاری از لپ‌تاپ‌ها مانند گذشته از ارتقای حافظه داخلی یا حافظه داخلی پشتیبانی نمی‌کنند – باتری‌های قابل تعویض حتی کمتر – اما اگر می‌توانید، حتماً باید از این گزینه استفاده کنید که شروع به رسیدن به محدودیت‌ها کردید. این یکی از مزایای آویزان کردن به لپ‌تاپ قدیمی‌تر است – احتمال ارتقای آن بیشتر است.

این تا زمانی است که شما احساس راحتی می کنید که آن را باز کنید و چیزها را در آن بچسبانید. قبل از شروع این مسیر، مطمئن شوید که یک راهنمای ارتقا یا تعمیر و نگهداری سیستم خاص خود را پیدا کرده اید تا تأیید کنید که از برنامه شما پشتیبانی می کند. همچنین باید بررسی کنید که به قطعات غیراستاندارد گران قیمت نیاز نداشته باشد، که بیشتر از ارزش آن هزینه خواهد داشت. آموزش anydesk را بلد باشید.

ارتقاهای خارجی می توانند ساده تر و کاربردی تر باشند، اگرچه در برخی موارد آنقدر تقویت نمی شوند. یا ممکن است آنطور که فکر می کردید تفاوت بزرگی ایجاد نکنند. من مخفیانه یک دانگل USB Netgear Wi-Fi 5 (802.11ac) را به لپ‌تاپ دوستی که در زمینه فناوری به چالش کشیده بود، اضافه کردم که مجهز به Wi-Fi 4 (802.11 b/g/n) بود. Speedtest نشان داد که توان عملیاتی دو برابر شده است. با توجه به مدت زمانی که او آنلاین می گذراند، به نظر می رسید که ارزش پول را دارد.

اگر فضای ذخیره سازی شما کم است، یک درایو خارجی یک پیشرفت آشکار است. مگر اینکه شما فقط قصد استفاده از آن را برای بارگذاری فایل‌هایی که اغلب استفاده نمی‌کنید، داشته باشید، ممکن است بخواهید از ارزان‌رفتن بیش از حد خودداری کنید. یک درایو اکسترنال آهسته می تواند آزاردهنده تر از ارتقاء دهنده باشد. همچنین می‌توانید با بوت شدن از یک درایو خارجی عملکرد را به طور بالقوه بهبود بخشید، اگرچه این بستگی به اتصال و سرعت درایو دارد.

یکی دیگر از ارتقاء عملکرد ممکن – فقط در صورتی که لپ‌تاپ جدیدتری با اتصال Thunderbolt 3 داشته باشید – اضافه کردن یک پردازنده گرافیکی خارجی، با نام eGPU، برای افزایش سرعت در برنامه‌ها یا بازی‌های با استفاده از GPU سنگین است. اگرچه این می تواند یک ارتقاء گران باشد و محفظه و کارت گرافیک اغلب به طور جداگانه فروخته می شوند که می تواند هزینه واقعی را مبهم کند.

اگر قبلاً از سیستم عامل استفاده نمی کنید، ممکن است بخواهید به فکر انتقال به نسخه جدیدتر سیستم عامل باشید. اگر لپ‌تاپ شما از Trusted Platform Module یا TPM پشتیبانی می‌کند – اگر واقعا قدیمی نیست یا واقعاً پایین‌رده باشد، احتمالاً این کار را می‌کند – به ویندوز 11 ارتقا دهید. به نظر من ویندوز 11 تقریباً هیچ چیز قابل توجهی اضافه نمی‌کند، اما رابط کاربری تازه‌سازی شده‌ای دارد و ویژگی‌های سطوحی که ممکن است از وجود آن‌ها اطلاع نداشته باشید، که حداقل می‌تواند باعث شود که لپ‌تاپ شما جدیدتر باشد.

با این حال، فکر نمی‌کنم ارتقای سیستم‌عامل بی‌معنا باشد. اگر لپ تاپ شما در حال تبدیل شدن به گرد و غبار است، نسخه جدیدتر سیستم عامل ممکن است به طور واضح اوضاع را بهبود نبخشد. و همچنین خطر از دست دادن توانایی اجرای برخی از برنامه ها را دارید.

نمونه موردی: در سال 2019، Mac OS Catalina (10.15) پشتیبانی از برنامه های 32 بیتی را حذف کرد. بنابراین اگر برنامه ای از 32 به 64 بیت منتقل نشده است – و دلایل خوبی وجود دارد که ممکن است انجام نشده باشد – ارتقا در واقع یک گام به عقب برای شما خواهد بود.

با این حال، استفاده از نسخه قدیمی یک سیستم عامل به طور گسترده به عنوان یک بهداشت بد در نظر گرفته می شود، زیرا رگبار دائمی ویروس، بدافزار و به روز رسانی های امنیتی را که سیستم های به روز دریافت می کنند، دریافت نمی کنید.

لپتاپ را تغییر دهید

و در نهایت، زمانی که در انتهای طناب خود هستید، با جایگزین کردن سیستم عامل با یک چیز جدید، چیزی برای از دست دادن ندارید. اگر لپ‌تاپ شما روشن است و حداقل بیشتر کلیدها کار می‌کنند، احتمال زیادی وجود دارد که بتوان آن را به یک کروم‌بوک با سیستم عامل کروم گوگل تبدیل کرد تا قبل از اینکه در یک مزرعه لپ‌تاپ بازنشسته در شمال ایالت زندگی کند، حداقل عمر مفید بیشتری به آن بدهد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا