متفرقه

نکات ساده برای قبولی در امتحان زبان

من از تجربیات اخیر خود در آزمون‌ های روسی و آلمانی متوسط ​​و پیشرفته استفاده می‌کنم، اما نکات مهم زیر در کل بر مهارت‌ها و تاکتیک‌های امتحانی تمرکز می‌کنند، فارغ از زبان و هر سطحی که دارید. قید های تکرار در انگلیسی

فرمت را بشناسید

تا جایی که می توانید از فرمت امتحان مطلع شوید. چندتا کاغذ هست؟ چه نوع سوالاتی پرسیده می شود؟ طول قطعات خواندن و نوشتن مورد نیاز چقدر است بخش شنیداری و گفتاری چگونه است؟ آیا موضوعات موضوعی خاصی وجود دارد؟

به توضیحات کتاب‌های درسی یا وب‌سایت‌های شخص ثالث (حتی این مورد) اعتماد نکنید. آنها نقطه شروع خوبی هستند، اما ممکن است قدیمی باشند. صفت در زبان آلمانی

معمولاً جزئیات فعلی را می توان در وب سایت سازمان معاینه بررسی کرد، جایی که ممکن است مقالات مدل و حتی مقالات قبلی اضافی را پیدا کنید.

به عنوان مثال، برای زبان فرانسه، مرکز بین‌المللی آموزش‌های آموزشی، آزمون‌های DELF A1 تا B2 و DALF C1 و C2 خود را در دسترس قرار می‌دهد.

کمیته آموزش مشترک ولز، که امتحانات را برای ولزی تعیین می کند، مقالات گذشته (در میان سایر منابع بسیار مفید) را در وب سایت خود دارد.

بر اساس اطلاعات رسمی، روبریک امتحان خود را به عقب بشناسید.

محتوای سؤالات هر بار تغییر می کند، اما طرح و نوع سؤال احتمالاً کاملاً ثابت است.

به عنوان مثال برای نوشتن Goethe C1 ممکن است نمودار میله ای از آمار دریافت کنید. یکی از این موارد در مقاله مدال، نشان دادن انواع فعالیت های اوقات فراغت است که جوانان دوست دارند، با تفاوت جنسیت.

شما نمی توانید سوالات را پیش بینی کنید، اما وقتی به مقالات گذشته نگاه می کنید می توانید الگوها را ببینید.

برای مثال، با سؤال «نمودار» گوته C1، اغلب از شما خواسته می‌شود تا نظرات کلی را در مورد نتیجه ارائه دهید، با کشور خود مقایسه کنید و موقعیت/ اولویت‌های شخصی خود را بیان کنید.

در مقاله مدل ابتدایی روسی TRKI، شما باید نامه کوتاهی بنویسید که در آن حقایق اساسی مانند اینکه کی هستید، اهل کجا هستید، چند سال دارید بنویسید.

اجازه دهید که چنین نمونه هایی به آمادگی شما کمک کند، اما خیلی محدود نشوید.

شما باید آنقدر با فرمت آشنا باشید که تنها کاری که باید در سالن امتحان انجام دهید این است که بررسی کنید که هیچ غافلگیری وجود نداشته باشد…. حتما بررسی کنید – تغییرات لحظه آخری همیشه ممکن است رخ دهد.

این اتفاق در مقاله نگارش گواهی سوم TRKI روسیه من افتاد. سومین سوال کوتاه در نمونه مقاله (و کتابهای درسی که پیدا کردم) کلمه 50 تا 70 “فکس” بود که بر اساس یک متن فرموله شده بود. وقتی دوباره کاغذ را برای بار دوم نشستم، فکس قدیمی آشنا، بدون هشدار، به ایمیل تبدیل شده بود.

امتحانات روسی چیزی شبیه به غیر معمول است. یافتن اطلاعات زیادی در مورد آنها دشوار است و برخی از اطلاعاتی که پیدا می کنید می توانند متناقض یا قدیمی باشند. زبان شما هر چه باشد، اگر شک دارید، حتما فرمت را از منابع مختلف دو و سه بار بررسی کنید.

کشف کنید که آزمون گیران به دنبال چه هستند

حالا بیایید از «چی» به «چگونه» برویم. این همان چیزی است که می‌توانیم آن را «فرمت عمیق» امتحان بنامیم.

در روبریک‌های سخت‌گیرانه تست‌های ریدینگ و لیسنینگ، آنچه می‌خواهیم معمولاً در سطح کاملاً واضح است، حتی اگر به تمرین زیاد نیاز داشته باشد.

اما برای بخش نوشتاری و شفاهی، باید تولید کنید.

مسئله این است که با تولید، شما آزادی بیشتری دارید که آن را در یک سطح کاملاً جدید اشتباه کنید

آنها احتمالاً خواهان یک ثبت زبانی نسبتاً استاندارد هستند – نه رسمیت بالا، اما نه صحبت های خیابانی و عامیانه.

ممتحنان مقاله نویسی اغلب دوست دارند یک ساختار واضح (مقدمه، توسعه موضوع، نتیجه گیری) ببینند.

چگونه این را متوجه می شوید؟

هر مدل و برگه‌های امتحانی گذشته را بررسی کنید، زیرا ممکن است نه تنها در قالب‌بندی، بلکه در مورد نحوه پاسخ به سؤال کمک کننده باشند.

در مقاله مدل گوته C1، دستورالعمل‌های گزینه انشا در مورد «وقت آزاد جوانان» می‌گوید که «از جمله موارد دیگر»، ممتحنان این موضوع را در نظر می‌گیرند که آیا شما تمام پنج حوزه مورد نیاز را پوشش داده‌اید، چقدر درست می‌نویسید و چقدر جملات خوبی دارید. و بخش ها از منظر زبان به هم مرتبط می شوند.

اگر آنها در دسترس باشند، یادداشت‌های رسمی برای معلمان و نشانگرها می‌توانند بینش ارزشمندی از قالب عمیق ارائه دهند. البته، از آنجایی که احتمالاً به زبان مقصد نیستند، اگر هنوز در سطوح پایین تر هستید، ممکن است برای شما قابل درک نباشند.

پاسخ واضح این است که از معلم خود بپرسید (و اگر معلم نمی داند، از آنها بخواهید که برای شما پیدا کنند).

در مورد فرمت به طور کلی، به یاد داشته باشید که همه معلمان تجربه زیادی در امتحانات نخواهند داشت و معلمان آموزش ندیده یا شرکای مبادله احتمالاً کمتر خواهند داشت. ممکن است مجبور شوید رهبری را به عهده بگیرید و فعال باشید، یا سعی کنید معلم باتجربه تری پیدا کنید، اگر در مورد بررسی روبریک و آنچه برای خود لازم است مطمئن نیستید.

یادداشت‌های A1 شامل نمونه‌های مفیدی از پاسخ‌های دانش‌آموز به سؤال حرف سه کلمه در امتحان نوشتن است.

کسانی که برای C1 هستند یک مثال مفید از پاسخ دانش آموز به سؤال انشا در مورد “وقت آزاد جوانان” همراه با تفسیر نقاط قوت و ضعف آن بر اساس معیارهای نمره گذاری دارند (ص41-42)

یکی دیگر از منابع عالی برای دریافت حسی از هدف شما، ویدئوهای امتحانات شفاهی است.

انستیتو گوته آنها را در وب سایت خود قرار داده است.

WJEC برای ولز نیز همینطور است (در اینجا، در سطح ابتدایی یا A2):

ممکن است کتاب هایی که به طور خاص برای آماده سازی داوطلبان برای امتحان شما نوشته شده اند نیز در دسترس باشند.

برای محبوب ترین زبان ها، مانند آلمانی، کتاب های مختلفی در هر سطح موجود است.

وظایفی را که در آن مورد آزمایش قرار می گیرید تمرین کنید

ما قبلاً به نمونه مقالات (و مقالات واقعی سالهای قبل) اشاره کرده ایم که ممکن است بتوانید آنها را در وب سایت هیئت امتحانی خود بیابید.

مطالب بسیار کمی برای زبان روسی وجود داشت، اما انتشارات زلاتوست کتاب‌هایی را برای برخی سطوح منتشر می‌کند که حاوی چند مقاله ساختگی، با سی‌دی و پاسخ است.

اگر سؤالات کمی دارید، سعی کنید سؤالات خود را برای مقاله بسازید و به آنها طبق فرمت مورد نیاز پاسخ دهید. اگر یکی از کارها نوشتن دقیق متن یا خلاصه کردن آن است، می توانید متن هایی با طول و پیچیدگی مشابه برای تمرین پیدا کنید.

تمام کارهای مکتوب خود را توسط یک معلم یا شخص دیگر تصحیح کنید. از اشتباهات خود چیزهای زیادی یاد خواهید گرفت…اگر به خودتان زمان بدهید تا به اندازه کافی از آنها استفاده کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا