متفرقه

7 نکته برای مثبت اندیشی

حفظ حس خوش‌بینی می‌تواند ناشی از تلاش‌های مداوم برای حفظ آن باشد و زمانی که نیاز به تغییر سریع در طرز فکر خود دارید، از تغییرات کمی در خلق و خویتان ناشی می‌شود.

شادی همیشه مستقیماً به یک نگرش مثبت مرتبط نیست (همه ما یک یا دو بدخلق خوش بینانه را می شناسیم)، اما این استراتژی ها می توانند به شما کمک کنند تا افکار شادی را ایجاد کنید، خوش بینی را تقویت کنید و یاد بگیرید که چگونه مثبت تر باشید – و همچنین چگونه مثبت بمانید. و ممکن است خود را در مکان عاطفی بهتری بیابید بدون اینکه حتی سعی کنید شادتر باشید.

1. خودزنی منفی را متوقف کنید

برای بسیاری از ما , هیچ انتقادی سخت تر از مغز خودمان وجود ندارد . به جای اینکه به خودمان تعارفات خوب و بد بگوییم , خودمان را از درون کتک می زنیم , که اعتماد به نفس و انرژی مثبت ما را پایین می آورد . لارنس می گوید: اگر دوران سختی را پشت سر می گذارید، چرا نباید انرژی شفابخش مثبتی باشید که به آن نیاز دارید؟

اگر خودتان را به خاطر همه چیز سرزنش می کنید , کارها را شخصی سازی می کنید و احتمال رخ دادن هر اتفاق بدی را بالا می برید , به محض اینکه آن را تشخیص دادید , خود را از آن فضای ذهنی خارج کنید . نکات زیر به شما ابزارهایی می دهد که به شما در انجام این کار کمک خواهند کرد.

2. به جادوی موسیقی ایمان داشته باشید

اسمش را قدرت مثبت اندیشی بگذارید: تحقیقات نشان می‌دهد که گوش دادن به آهنگ‌های شاد دیدگاه شما را بهبود می‌بخشد، البته تا زمانی که این کار را باور داشته باشید. مطالعه ای که در مجله روانشناسی مثبت منتشر شد نشان داد شرکت کنندگانی که با نیت مثبت به موسیقی شاد گوش می دادند متوجه بهبودی در خلق و خوی خود شدند. گروهی که به آنها گفته نشده بود که موسیقی را به عنوان یک تقویت کننده شادی در نظر بگیرند، چنین احساسی نداشتند.

مطمئن نیستید چه آهنگ هایی را برای ایجاد چشم اندازی روشن تر انجام دهید؟ لارنس می گوید: «انتخاب موسیقی که برای شما نشاط آور باشد واقعاً می تواند به این موضوع کمک کند. مجموعه ای از هدفون ها را در دفتر قرار دهید تا به شما کمک کند در طول روز کاری خود نیز مثبت بمانید.

3. برای یک علت معنادار داوطلب شوید

مزایای زیادی برای داوطلب شدن وجود دارد، از کاهش احساس تنهایی گرفته تا دادن حس هدفمندی به شما، که همه آن ها می توانند به شما نقطه دید روشن تری در زندگی بدهند. اما برای اینکه مثبت ترین بهره وری را از کمک به دیگران به دست آورید، نیت شما باید از جای درست باشد.

لارنس می گوید: بزرگ شدن و حمایت از جامعه شما عالی است. اما افراد زیادی هستند که کاره ای خوب زیادی را روی کاغذ انجام می دهند اما هنوز در درون خود احساس پوچی می کنند. اگر شما فقط برای چک کردن یک جعبه داوطلب می شوید، تاثیر روانی یکسانی نخواهد داشت. به گونه ای خدمت کنید که وقتی کوچک تر بودید به آن نیاز داشته باشید. ما باید به فردی تبدیل شویم که در زمان بزرگ شدن به آن نیاز داشتیم.

4. توقف کنید و گلها را بو کنید

مطمئناً، وقتی به آنها نگاه می کنید لبخندی بر لبان شما می نشاند، اما بوی گل ها نیز می تواند باعث تقویت روحیه شود. مطالعه‌ای از انجمن علوم باغبانی آمریکا نشان داد که رایحه‌های گلی با بهبود سطح انرژی و سرکوب احساسات افسردگی، شادی را افزایش می‌دهند.

و ممکن است دلایل دیگری وجود داشته باشد که چرا تلاش برای استشمام رایحه‌های گل می‌تواند به پرورش دیدگاه مثبت‌تر کمک کند: لارنس می‌گوید: «حضور در لحظه، مانند توقف برای بوییدن گل‌ها، برای آرامش درونی بسیار ارزشمند است».

مثبت نگری را با توجه به این لحظات دو برابر کنید. یک مجله قدردانی تهیه کنید و عادت کنید که از زمان هایی که می ایستید و بوی گل رز را حس می کنید، قدردانی کنید. صحبت از عادت ها، یاد بگیرید که چگونه شیوه هایی مانند انباشت عادت، مغز شما را آموزش می دهد تا عادت های خوب را به سرانجام برساند.

5. روی مبل ضربه بزنید

ناپ ها اغلب به عنوان یک لذت گناه آلود در نظر گرفته می شوند تا ابزار حفظ خلق و خو. ناپ ها تونیک هایی هستند که ذهن ما باید به ما کمک کند تا تمرکز و تعادل مجدد داشته باشیم. (آیا هر کسی نگرش ذهنی مثبتی در هنگام احساس خستگی دارد؟) ناپ ها خود مراقبتی هستند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها می‌گوید چرت‌های کوتاه (15 دقیقه) و طولانی (یک ساعت) می‌تواند مفید باشد، اما بهتر است از خوابیدن برای مدت طولانی‌تر خودداری کنید، زیرا می‌تواند باعث ایجاد اختلال در خواب شبانه شما شود.

اگر این روزها از خانه کار می‌کنید، چرت زدن در طول روز می‌تواند به شما کمک کند در زندگی کاری خود مثبت‌تر بمانید و در خانه شادتر باشید. تحقیقات مجله مطالعات اداری و تجاری نشان داد که چرت زدن در طول روز شادی را افزایش می دهد و همچنین می تواند به شما در بهبود عملکرد کاری کمک کند.

6. با افراد خوش بین کنار بیایید

لارنس می گوید: احساس اینکه نگرش شما تغییر می کند، می تواند مفید باشد. کتاب ها و نقل قول های الهام بخش می توانند کمک کنند، اما چیزی که واقعا تفاوت ایجاد می کند، صرف زمان بیشتر با افرادی است که دید خوبی نسبت به زندگی دارند. او می گوید: صحبت کردن با افراد مثبت به شما کمک می کند در طول زمان مثبت تر شوید. بنابراین دفعه بعد که می خواهید با کسی ارتباط برقرار کنید، به سراغ دوستی بروید که همیشه لبخند بر لب دارد.

یک هم کار با مشکل نگرش داشته باشید که باعث می شود هر وقت با آن ها صحبت می کنید احساس کنید از شغل خود متنفر هستید.

7. هیدراته بمانید

هیدراته ماندن به اندازه کافی برای سلامت جسمی شما مهم نیست، بلکه مغز شما را نیز روان می کند. یک مطالعه منتشر شده در مجله تغذیه نشان داد که حتی کم آبی خفیف باعث می شود زنان سالم احساس بدبینی بیشتری داشته باشند.

کم آبی بدن نیز با خستگی و تمرکز پراکنده مرتبط است، و برای داشتن یک دیدگاه مثبت احساس ایده آلی ندارد، بنابراین سعی کنید تشنگی خود را به طور مکرر و منظم رفع کنید. طبق گفته کلینیک مایو، مردان باید حدود 15.5 فنجان در روز (3.7 لیتر) و زنان باید 11.5 فنجان (2.7 لیتر) مصرف کنند.

مثبت اندیشی یک رویکرد ذهنی و عاطفی است که بر کیفیت زندگی تمرکز دارد. کسی که مثبت فکر می کند، شادی، سلامتی و موفقیت را پیش بینی می‌ کند و معتقد است که می ‌تواند بر هر مانع و دشواری غلبه کند. خیلی از افراد به مثبت اندیشی اعتقاد ندارد. بر عکس، برخی از افراد از مثبت اندیشی استفاده می کنند و آثار آن را بر زندگی ‌شان را حس می‌ کنند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا