بیوگرافی و ادبیات

هنر و هنرمندان برجسته ی جهانی سال 2020

در سال 2020، موزه‌های بزرگ هنری نقش زنان در تاریخ هنر را بیش از هر زمان دیگری از طریق نمایشگاه‌هایی از اولین نمایش بزرگ استاد رنسانس گرفته تا بررسی پارک مجسمه‌های وسیع توسکانی به رسمیت می‌شناسند. در عین حال، مؤسسات همچنان فضا را برای به نمایش گذاشتن بهترین عکاسان، هنرمندان مفهومی و فیلمسازان پیشرو باز می کنند، در حالی که از زندگی طولانی هنرمندان مدرن و معاصر، از Donald Judd تا Jasper Johns تجلیل می کنند. برای حضور در دهه جدید، 10 هنرمند را در نمایشگاه های موزه های بزرگ در سال 2020 به اشتراک می گذاریم.

1.Gego

Museo Jumex، مکزیکو سیتی، 30 آوریل تا 30 اوت 2020

موزه Solomon R. Guggenheim، نیویورک، 9 اکتبر 2020 تا 21 مارس 2021

Gertrud Goldschmidt یا Gego، در آغاز جنگ جهانی دوم از اشتوتگارت به کاراکاس نقل مکان کرد و خود را به عنوان یکی از چهره های برجسته انتزاع ونزوئلا معرفی کرد. رویکرد چند رسانه ای او، از جمله چاپ، طراحی، و مجسمه سازی، از باهاوس و همچنین آموزش او در معماری و مهندسی الهام می گیرد. نمایش افتتاحیه در Museo Jumex بر آثار او متمرکز خواهد بود که در رسانه های مختلف از اواسط دهه 1940 تا اوایل دهه 1990 را شامل می شود. تکرار در گوگنهایم اولین موزه بزرگ نیویورک خواهد بود که به هنرمند آمریکایی لاتین اختصاص داده شده است.

2.Senga Nengudi

موزه هنر سائوپائولو (MASP)، 1 مه تا 2 اوت 2020

Senga Nengudi بیشتر به خاطر مجسمه‌هایش که از جوراب شلواری دست دوم ساخته شده است، شناخته می‌شود، که او آن‌ها را به اشکال انتزاعی می‌پیچاند و از آن برای کشف محدودیت‌های اعمال شده بر بدن زنان استفاده می‌کند. ننگودی اغلب از طریق رقص، بداهه نوازی و هنرهای اجرایی به حرکت در آثارش می پردازد. فرم‌های تئاتر ژاپنی و آیین‌های غرب آفریقا نیز از کار او خبر می‌دهند. نمایش MASP از Lenbachhaus در مونیخ به سائوپائولو سفر کرد و حدود 50 اثر هنری ساخته شده در یک بازه زمانی چهار دهه را به نمایش گذاشت.

3.Judy Chicago

موزه De Young، سانفرانسیسکو، 9 مه تا 6 سپتامبر 2020

Judy Chicago یک پیشگام در هنر فمینیستی آمریکایی است و در سن 80 سالگی از سرعتش کم نمی شود. در حالی که او برای مهمانی شام (1974-1979)، نصبی از 39 مکان برای زنان پیشگام شناخته شده است، آثار بزرگتر او شامل طیف گسترده ای از رسانه ها از جمله سوزن دوزی، نقش برجسته های برنزی، شیشه های رنگی و ملیله است. تعداد کمی. در حول و حوش چهلمین سالگرد اولین ارائه ضیافت شام در سانفرانسیسکو و صدمین سالگرد حق رای زنان در ایالات متحده برگزار شد، گذشته نگر دو یانگ مشاغل و علایق متنوع شیکاگو، مانند تخریب محیط زیست و پدرسالاری را در بر می گیرد.

4.Philip Guston

گالری ملی هنر، Washington, D.C، 7 ژوئن تا 13 سپتامبر 2020

همچنین سفر به: موزه هنرهای زیبا، Houston، Tate Modern؛ و موزه هنرهای زیبا Boston

Philip Guston به خاطر نقاشی های انتزاعی خود به شهرت رسید، اما در نهایت از این عمل خسته شد و به فیگوراسیون روی آورد. او در نمایشگاه سال 1970 خود در گالری مارلبورو، با تصاویر بازنمایی، تحسین کنندگان را شوکه کرد. نمایشگاه گالری ملی هنر اولین نمایش گذشته گاستون در بیش از 15 سال گذشته است و 125 نقاشی و 70 طراحی را در بر می گیرد. نکات برجسته این نمایش شامل بزرگترین گردهمایی مجدد آثار او از نمایش مارلبرو، طراحی‌های طنز ریچارد نیکسون، و نقاشی‌های دهه 1930 است که قبلاً هرگز برای عموم ندیده بودند.

5.Alice Neel

Centre Pompidou، پاریس، 10 ژوئن تا 24 اوت 2020

Alice Neel در پرتره‌های متفکرانه‌اش از مردم با هر پیشینه‌ای – از شاعر گرفته تا یک فعال کمونیست و دوست عزیز – جوهر نشسته‌های خود و همچنین دوره‌ای را که در آن زندگی می‌کرد، به تصویر کشید. نمایش مرکز پمپیدو آثار او را به مضامین مبارزه طبقاتی و جنسیتی تقسیم می‌کند. با یک کار جنی هولزر با الهام از پرونده FBI نیل شروع می شود – دیدگاه های چپ او برای مدت کوتاهی او را تحت نظر آنها قرار می دهد. این نمایشگاه شامل حدود 70 نقاشی و طراحی از سراسر زندگی او خواهد بود.

6.Joan Mitchell

موزه هنر Baltimore (BMA)، 13 سپتامبر تا 13 دسامبر 2020

همچنین سفر به: موزه SFMOMA و Solomon R. Guggenheim

شرکت Joan Mitchell در نمایش بدنام «خیابان نهم» نیویورک، او را در خط مقدم اکسپرسیونیسم انتزاعی آمریکایی قرار داد.

  • اکسپرسیونیسم انتزاعی

«به نظر من نقاش مدرن نمی‌تواند این عصر، هواپیما، بمب اتم، رادیو را به اشکال قدیمی بیان کند…

  • دنبال کردن

اما گذشته نگر او در BMA به دنبال ارائه نمای کامل تری از زندگی او است. در این نمایش، نقاشی‌ها و آثاری که به ندرت دیده می‌شوند روی کاغذ برجسته می‌شوند و در عین حال تأثیرات متنوع او، از فرانک اوهارا و ژاک دوپین گرفته تا موسیقی و هنرمندان قرن نوزدهم، نیز بررسی می‌شود. بازنگری BMA ادعا می‌کند که دو برابر بزرگ‌تر از بازنگری موزه هنر آمریکایی ویتنی در سال 2002 است که حدود 60 اثر میچل را در خود جای داده است.

7.Cao Fei

مرکز هنرهای معاصر UCCA، پکن، 26 سپتامبر تا 27 دسامبر 2020

Cao Fei که به عنوان یکی از مهمترین هنرمندان چینی از زمان انقلاب فرهنگی این کشور ظاهر شده است، از چند رسانه ای برای پرداختن به مسائل مهم مربوط به فرهنگ پاپ، فناوری و توسعه شهری استفاده می کند. کائو در آثاری مانند Haze and Fog (2013)، فانتزی را با واقعیت محو می کند، فیلمی 47 دقیقه ای که بیگانگی فرد از جامعه مدرن را بررسی می کند. نمایشگاه UCCA او اولین ارائه بزرگ انفرادی این هنرمند در چین است و آخرین مجموعه او، “Hongxia” (2019-2020) و قطعه آسیا وان (2018) او را برای اولین بار در این کشور به نمایش می گذارد.

8.Jasper Johns

موزه هنر آمریکایی Whitney، نیویورک، و موزه هنر Philadelphia ، اکتبر 2020 تا فوریه 2021

Jasper Johns که اکنون 89 سال دارد، با بیش از 60 سال فعالیت، یکی از بزرگترین هنرمندان قرن بیستم به حساب می آید. اگرچه او به طور گسترده ای با استفاده مکرر خود از پرچم آمریکا مرتبط است، اما او همچنین به تصاویر مشابه روز مانند یک قوطی حلبی، یک بولسی یا حتی یک سری اعداد متکی است. موزه هنر ویتنی و فیلادلفیا برای نمایش آثار عظیم این هنرمند و برجسته کردن شیفتگی او به نیمه‌ها، نمایشگاهی را در این دو موسسه برگزار می‌کنند.

9.Deana Lawson

موسسه هنرهای معاصر، Boston، 18 نوامبر 2020 – 14 مارس 2021

همچنین سفر به: MoMA PS1

Deana Lawson با پرتره های زندگی روزمره خود را به عنوان صدای پیشرو در میان عکاسان معاصر تثبیت کرده است. اگرچه عکس‌های او از افراد و خانواده‌ها به صحنه می‌رود، اما اغلب در خانه‌های سوژه‌های او قرار می‌گیرد و نگاهی صمیمی و قدرتمند به هویت سیاه‌پوست امروزی ارائه می‌کند. نمایشگاه ICA بوستون، که با همکاری MoMA PS1 سازماندهی شده است، اولین نظرسنجی موزه لاوسون است که آثار او را از سال 2004 تا کنون به نمایش می گذارد.

10.Lorraine O’Grady

موزه Brooklyn، نیویورک، 20 نوامبر 2020 – 11 آوریل 2021

هنرمند مفهومی Lorraine O’Grady در درجه اول از دوگانگی عکاسی برای بررسی موضوعات مختلف از دیاسپورا تا ذهنیت زنان سیاهپوست استفاده می کند. علاقه او به دوگانگی – چه در نشان دادن صریح دو تصویر در کنار یکدیگر، یا در مقایسه ضمنی مواد متفاوت مانند ابریشم و گلاب – الهام بخش نام نمایشگاه “هر دو/و” شد. اوگریدی علاقه مند است روایت «یا/یا» در اندیشه غربی را به چیزی فراگیرتر تغییر دهد. نمایشگاه موزه بروکلین اولین بازنگری جامع این هنرمند است و حدود ده ها پروژه بزرگ او را به نمایش می گذارد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا