فرهنگی هنری

عوامل ایجاد فرهنگ سازمانی قوی و تأثیرات آن

فرهنگ خوب قابل دستیابی است – اما برای تحقق آن نیاز به یک تیم متعهد از رهبران متمرکز بر فرهنگ سازی است. در آسانا، ما زمان و سرمایه‌گذاری را برای ایجاد فرهنگ خود اختصاص داده‌ایم – در واقع، بنیانگذاران ما دوست دارند بگویند که با همان عمدی که برای توسعه محصول آسانا دارند به فرهنگ شرکت نزدیک می‌شوند. این منجر به تصمیم‌گیری‌هایی مانند استخدام رئیس بخش تنوع و شمول زمانی شد که کمتر از 200 کارمند داشتیم و پنج ماه را صرف مصاحبه با رئیس عملیات مردمی خود کردیم تا مطمئن شویم که او فرد مناسبی برای پیشبرد فرهنگ ما است.

چرا فرهنگ شرکت مهم است؟

سرمایه گذاری بر روی فرهنگ سازمانی و رهبری که در آن اعضای تیم می توانند شکوفا شوند، در کار شرکت کنند و احساس حمایت کنند دقیقاً همان چیزی است که به موفقیت کسب و کار کمک می کند. با استفاده از ارزش‌های شرکت خود، می‌توانید به طور منظم و عمدی موتور کسب‌وکار، پشتیبانی مشتری، جذب نیرو، فرآیندهای داخلی و تقریباً هر چیز دیگری در مورد سازمان خود را بهبود بخشید.

فرهنگ خوب باعث مشارکت کارکنان می شود و حفظ را افزایش می دهد، زیرا تیم شما احساس می کند که حمایت می شود و می تواند هر روز بهترین کار خود را انجام دهد. با فرهنگ و ارزش های قوی می توانید:

  • تمرین‌های تیم‌محور ایجاد کنید؛ تا تیم شما بتواند بهترین کار خود را انجام دهد.
  • اصطکاک را کاهش دهید؛ تا اعضای تیم بتوانند پروژه های با تاثیر بالا را شناسایی و اجرا کنند.
  • اطمینان حاصل کنید؛ که همه اعضای تیم بدون در نظر گرفتن جنسیت، ظاهر، نژاد و هویت، در سازمان شما احساس استقبال می کنند.
  • همه چیز را به ماموریت سازمان خود وصل کنید؛ تا همه بفهمند که چرا کارشان یک قطعه حیاتی از پازل است.
  • استانداردهایی را برای کار تیمی، همکاری و تیم سازی در سراسر سازمان خود ایجاد کنید.

“برای ما، بسیار مهم است که فرهنگ ما کارمندان ما را قادر می سازد تا تاثیرگذارترین کار خود را تا حد امکان بدون زحمت انجام دهند. این امر از کسب و کار پشتیبانی می کند، ما را قادر می سازد به ماموریت خود دست یابیم و در نهایت رضایت و رشد کارکنان را افزایش می دهد.”

2 عاملی که فرهنگ شرکت را شکل می دهد

بنابراین، چگونه می توانید به آنجا بروید؟ فرهنگ سازمانی هر شرکتی متفاوت است – و بخشی از چیزی که فرهنگ شما را منحصر به فرد می کند همان چیزی است که شما روی میز می آورید. با در نظر گرفتن این موضوع، در اینجا شش عامل اصلی وجود دارد که باید هنگام توسعه فرهنگ شرکت خود در نظر بگیرید.

1.فرهنگ خود را در اعتماد متقابل پایه گذاری کنید

فرهنگ فراگیر باید بر اعتماد در هسته خود متمرکز شود. کارمندان باید احساس امنیت کنند تا خودشان باشند، آزمایش کنند، شانس بیاورند، شکست بخورند، و در نهایت، به عنوان فردی و تیمی موفق شوند. بخشی از ساختن فرهنگ سازمان شما ایجاد فضایی است که در آن کارمندان، صرف نظر از عنوان، تیم، یا دوره تصدی، احساس می کنند که از آنها استقبال می شود و برای به اشتراک گذاشتن ایده ها و افکار تشویق می شوند.

برای حمایت از اعتماد متقابل، راه های روشنی برای مشارکت و صادق بودن اعضای تیم ایجاد کنید. چندین راه وجود دارد که می توانید این را در فرهنگ شرکت خود بسازید:

  • انجمن های باز با رهبری شرکت برگزار کنید. یکی از راه‌هایی که می‌توانید به اعضای تیم خود نشان دهید که به آنها اعتماد دارید، دسترسی به رهبران شرکت و پرسیدن سؤالاتی است که در ذهن آنهاست. این که آیا کل تیم اجرایی خود را وارد می کنید یا هر ماه در جلسات پرسش و پاسخ با رهبران شرکت های مختلف از من سؤال می کنید، به کارمندان خود نشان می دهید که برای پاسخ دادن به سؤالات آنها آماده هستید، اعتماد متقابل ایجاد می کند.
  • درخواست بازخورد در هر سطح. طرف دیگر باز بودن، پذیرش بازخورد از اعضای تیم است. اختلاف نظر در واقع کلید همکاری خوب تیم است و انتقاد سازنده می تواند به شما کمک کند ارتباط نزدیک تری با اعضای تیم خود ایجاد کنید.
  • افزایش دید در پروژه ها. فرآیندها و تصمیمات. گاهی اوقات، اعضای تیم فقط می خواهند بدانند چه اتفاقی می افتد یا چرا تصمیمی گرفته شده است. در صورت امکان، اطلاعات را عمومی نگه دارید یا تصمیمات مهم را در یک منبع مرکزی به اشتراک بگذارید. طبیعتاً در آسانا، ما از آسانا برای هماهنگ ماندن و به اشتراک گذاری تصویر بزرگ استفاده می کنیم.

2.در صورت لزوم مسئولیت را تقسیم کنید

هسته اصلی ایجاد اعتماد، مالکیت اعضای تیم بر بخش‌هایی از فرآیند تصمیم‌گیری است. راه های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد، اما یکی از بهترین راه ها تقسیم مسئولیت است. به جای اینکه هم تیمی های شما مانند چرخ دنده های یک ماشین احساس کنند، می توانند احساس کنند که مشارکت کنندگان ارزشمندی هستند.

“وقتی همه افراد در یک تیم برای نشان دادن پتانسیل کامل خود قدرت و اعتماد داشته باشند، هر فرد توانایی بسیار بیشتری پیدا می‌کند، که باعث می‌شود شرکت توانایی بسیار بیشتری داشته باشد. تجربه ما این است که با تیم مناسب، اختیارات توزیع شده منجر به سازمان‌هایی می‌شود که در انجام بلندپروازانه‌ترین ماموریت‌های خود شادتر و مؤثرتر هستند.”

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا