فرهنگی هنری

فرهنگ شرکت موفق چگونه است؟

شرکت های پیشرو همیشه در جستجوی ایده هایی هستند که به آنها در ایجاد فرهنگ کاری مثبت کمک کند. زیرا فرهنگ شرکتی مثبت و برنده، کلید جذب و حفظ استعدادها است که برای رشد کسب و کار بسیار مهم است.

و، نه، نیازی نیست که صرفاً به فضاهای کاری مجلل وابسته باشد که توسط بودجه های کلان پشتیبانی می شود. حتی کسب‌وکارهای کوچک و متوسط نیز می‌توانند با تمرکز بر تجربه کارمند و نامزد، یک فرهنگ برنده ایجاد کنند.

وقتی کارمندان را در نقطه کانونی هر کاری که انجام می‌دهید نگه دارید، فضایی را برای رشد فرهنگ‌های شرکت ایجاد می‌کنید – فرهنگ‌هایی که کارمندان آن‌ها را گرامی می‌دارند و مشتریان از آنها قدردانی می‌کنند. اما، مانند هر چیز با ارزش، ایجاد یک فرهنگ منسجم و برنده نیاز به زمان و تلاش دارد.

فرهنگ شرکت چیست؟

به آن به عنوان نگرش مشترک کارکنان یک شرکت فکر کنید. این شیوه تعامل افراد در درون سازمان و با ذینفعان بیرونی است. این اهدافی است که یک شرکت دارد و چگونه آنها با اهداف کارمندانش همسو می شوند. این شیوه ها، فرآیندها و فلسفه ها هستند که شرکت را هدایت می کنند. این جنبه ها با هم، شخصیت شرکت یا فرهنگی را که می سازد شکل می دهند.

چگونه یک فرهنگ شرکت برنده ایجاد کنیم؟

صحبت در مورد ایجاد یک فرهنگ کاری برنده و جذاب خوب است. اما نتایج واقعی ناشی از کار واقعی است.بنابراین، چگونه می توان شروع کرد؟ بیایید مستقیماً به چیزها، چگونه ها و شگفتی ها شیرجه بزنیم (بخوانید: مثال):

  • با ارزش های اصلی خود زندگی کنید

چیستی:

وقتی کسب‌وکاری دارید، باید بفهمید که آن چیست و سپس آن را در هر کاری که انجام می‌دهید القا کنید.

چگونه:

نوع فرهنگی را که می خواهید مشخص کنید و سپس در مورد ارزش های اصلی متناسب با آن فرهنگ تصمیم بگیرید. در مرحله بعد، اطمینان حاصل کنید که افرادی را استخدام می کنید که می توانند این ارزش های اصلی را اعمال کنند – کسانی که با آنها هماهنگ هستند و بدون آنها نمی توانند کار کنند.

نمونه موفق:

برای اطمینان از اینکه آنها “برای فرهنگ استخدام می کنند”، شرکت یک مصاحبه فرهنگی مناسب انجام می دهد. پس از انتخاب، کارکنان حتی تحت یک دوره آموزشی چهار هفته ای قرار می گیرند که در آن با ارزش های اصلی آشنا می شوند. در پایان آموزش، به کسانی که ناراضی هستند، “پیشنهاد” داده می شود – پیشنهادی برای دریافت جایزه مالی و ترک سازمان.

اما چرا؟ برای کار با کسانی که واقعاً به ارزش های اصلی شرکت متعهد هستند و آماده زندگی بر اساس آنها هستند.

  • توانمندسازی از طریق ارتباط

چیستی:

ارتباط قدرتمند است. شما می توانید با کلمات مردم را هدایت کنید و آنها را الهام بخشید تا با خوشحالی به موفقیت بیشتری دست پیدا کنند. به همین دلیل، بسیار مهم است که اطمینان حاصل کنید که سازمان شما در روابط شفاف و صادقانه با ارتباطات پیشرفت می کند.

چگونه:

آنچه از کارمندان خود انتظار می رود را به اشتراک بگذارید. فرهنگی ایجاد کنید که در آن از ایده‌ها استقبال شود و مردم از ارائه دیدگاه‌های خود دریغ نکنند.

نمونه موفق:

توییتر شرکتی است که مانند پلتفرم خود، مکالمات باز و صادقانه را تشویق می کند. فرهنگ شرکت توییتر از اینکه مردم را قادر می‌سازد تا نظرات مختلف خود را با صدای بلند بیان کنند تا مکالمه‌های دیوانه‌کننده را شروع کنند، آزادی کافی برای کمک به مردم برای نوشتن داستان‌های موفقیت خود بدون هیچ گونه مانع ارتباطی می‌دهد.

  • تعادل کار و سرگرمی

چیستی:

ممکن است کمی پیش پا افتاده به نظر برسد، اما کار بدون سرگرمی برای موفقیت بلندمدت مقدر نیست. درگیر نگه داشتن کارکنان خود در فعالیت های سرگرم کننده، بهره وری و رضایت کارکنان را تقویت می کند و منجر به فرهنگ کاری پرانرژی می شود.

چگونه:

مطمئن شوید که استرس کاری منجر به فرسودگی شغلی نمی شود. شرکت خود را با فعالیت ها و برنامه های جدید و سرگرم کننده در محل غنی کنید که مشارکت کارکنان را افزایش می دهد.

نمونه موفق:

Zoom با گروه شادی خود که با اشتیاق سرگرم کننده کار است، آن را در لیست مکان های کاری سرگرم کننده و شاد قرار می دهد.

فضاهای سلامتی، اتاق‌های بازی، رویدادها، گردش‌ها و موارد دیگر – شرکت ارتباطات ویدیویی همه اینها را ارائه می‌دهد تا اطمینان حاصل شود که هیچ کس حتی زمانی که حالت کار روشن است، سرگرمی نداشته باشد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا