فرهنگی هنری

کار ترکیبی: 5 نکته برای ایجاد یک فرهنگ پر جنب و جوش

هنگام شکل دادن به استراتژی و فرهنگ کاری ترکیبی سازمان خود، این توصیه را در نظر بگیرید تا تیم خود را مثبت و سازنده نگه دارید.

برای سال‌ها، سازمان‌ها و مدیران آن‌ها دیکته کرده‌اند که کجا کار باید انجام شود. COVID-19 آن را تغییر داد. اکنون می دانیم که کار مولد در خارج از یک دفتر امکان پذیر است و بسیاری از کارمندان اکنون می توانند انتخاب بیشتری را در مورد ترتیبات کاری درخواست کنند.

در حالی که برخی از مدیران ارشد همچنان شک دارند، کسانی که در برابر فرصت‌هایی که کار ترکیبی ارائه می‌دهد مقاومت می‌کنند، ممکن است افراد کلیدی را که به دنبال استقلال بیشتر در محل کار هستند، از دست بدهند.

طبق تحقیقات مایکروسافت در فوریه 2021، 41 درصد از کارمندان مصاحبه شده احتمالاً در نظر دارند کارفرمای خود را در سال آینده ترک کنند – و این افراد به دنبال ساختارهای سفت و سخت تر و رسمی تر نیستند که محل کارشان دیکته شود. آن‌ها به دنبال سازمان‌هایی با اعتماد بالا و انعطاف‌پذیر هستند که رهبران آن‌ها آینده‌نگر باشند و نحوه انجام کار را دوباره تصور کنند.

بسیاری از مردم نمی خواهند به طور انحصاری در خانه یا به طور انحصاری در دفتر کار کنند، در عوض تقسیم 3/2 یا 2/3 را ترجیح می دهند.

بسیاری از مردم نمی خواهند به طور انحصاری در خانه یا منحصراً در دفتر کار کنند، در عوض بسته به کاری که باید انجام شود، تقسیم 3/2 یا 2/3 را ترجیح می دهند. یک نظرسنجی نشان داد که اکثر کارمندان هر هفته یک روز در خانه می نشینند.

فرهنگ ترکیبی محل کار: 5 نکته

آنچه واضح است این است که کار ترکیبی اینجا باقی مانده است، بنابراین در اینجا پنج نکته برای کمک به شما در ایجاد یک فرهنگ محیط کار پر جنب و جوش وجود دارد.

1.مدیران ارتقاء مهارت

اگر صادق باشیم، بسیاری از مدیران وقتی همه در یک مکان بودند در ایجاد انگیزه و الهام بخشی به کارمندان عالی نبودند، و کار ترکیبی احتمالاً این را تغییر نمی‌دهد – به خصوص که رهبری تیمی که اعضای آن در یک فضای مشترک نیستند لازم است. ارتباط، همدلی، آسیب پذیری، نظم و شهامت بسیار بیشتر. بر اساس پیش بینی رهبری جهانی DDI، تنها 20 درصد از مدیران برای این چالش آماده هستند. برای اطمینان از بهره‌وری و مشارکت، سازمان‌ها نیاز به ایجاد برنامه‌های آموزشی مناسب دارند که به مدیران کمک می‌کند مهارت‌های مورد نیاز برای رهبری مؤثر در یک محیط ترکیبی را توسعه دهند.

2.در مورد اینکه چه کسی واجد شرایط است، واضح باشد

کار ترکیبی لزوما برای هر کارمندی نیست. (برای نام بردن از چند نمونه، جراحان، برقکارها، سرآشپزها، رقصندگان باله، خلبانان و جمع آوری زباله ها را در نظر بگیرید).

3.اطمینان حاصل کنید که فناوری از همکاری پشتیبانی می کند

گارتنر پیش‌بینی می‌کند که هزینه‌های جهانی برای فناوری در سال 2021 به میزان 6.2 درصد افزایش می‌یابد تا بتواند با تقاضا برای ابزارهای جدید برای پشتیبانی از کارهای ترکیبی مقابله کند. با این سطح از سرمایه گذاری، این مسئولیت نه تنها این است که اطمینان حاصل شود که مردم می دانند چگونه از فناوری بهترین بهره را ببرند، بلکه همچنین تیم ها در مورد نحوه استفاده از آن توافق دارند. فقط به این دلیل که مایکروسافت تیمز را نصب کرده اید به این معنی نیست که از کار گروهی موثر پشتیبانی می کند. فناوری باید از همکاری حمایت کند، نه اینکه مانع ایجاد کند.

4.عادت های بد را تکرار نکنید

هنگامی که دستورات قفل برای اولین بار اعمال شد، دو اتفاق افتاد: سازمان‌ها به سرعت راه‌اندازی ابزارهای ویدئویی/همکاری مانند زوم، تیم‌های مایکروسافت و اسلک را دنبال کردند. و جلسات حضوری پشت سر هم به جلسات ویدیویی پشت سر هم تبدیل شدند. به جای دویدن بین اتاق های کنفرانس، مردم شروع به جابجایی بین ابزارهای مختلف همکاری کردند. هنگامی که فرهنگ خود را برای دنیای ترکیبی دوباره تعریف می کنید، برخی از عادات بدی را که در سر راه کار مولد در دفتر قرار گرفته اند را شناسایی کنید و مطمئن شوید که آنها هیچ نقشی در برنامه ترکیبی شما ندارند.

5.فراگیر باشید – بدون توجه به مکان

در فرهنگ های کاری ترکیبی، مردم باید مطمئن شوند که گفتار و کردارشان احساس امنیت افراد را برای انجام بهترین کارشان تضعیف نمی کند. عباراتی مانند «کاش اینجا بودی» و «اگر فقط در دفتر بودی» این ایمنی را تضعیف می‌کند، و همچنین قضاوت در مورد زمان تولید افراد بر اساس مدت زمانی که چراغ سبز آنها روی «در دسترس است» تنظیم شده است.

مردم باید احساس تعلق داشته باشند و بدون توجه به جایی که در آن قرار دارند، صدای خود را داشته باشند. به عنوان یک رهبر، تلاش کنید تا اطمینان حاصل کنید که همه اعضای تیم از زبان و اقداماتی استفاده می کنند که فراگیر و قابل قبول است.

اجرای کار هیبریدی نیازمند زمان و سرمایه گذاری است. از آنجایی که تقریباً به طور کامل نحوه عملکرد بیشتر سازمان ها را بازنگری می کند، باید در ارتباط با کارکنان انجام شود، نه با آنها. این ممکن است یک رویکرد جدید برای برخی از رهبران باشد، اما نشان دهنده تغییر نگرش پس از کووید نسبت به محل کار است.

برای ایجاد و حفظ یک فرهنگ پر جنب و جوش در یک دنیای ترکیبی چه می کنید؟

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا