ورزشی

اهمیت یک مدافع در فوتبال مدرن چیست؟

پیشینه نقش

طبق قوانین انجمن فوتبال، مدافعان بازیکنی هستند که هدف اصلی آنها توقف حملات حریف در طول مسابقه و جلوگیری از گلزنی بازیکنان حریف است. در فوتبال مدرن چهار نوع مدافع وجود دارد. مدافعان میانی، سوئپرها، مدافعان کناری و مدافعان کناری. در یک محیط رایج، اکثر تیم ها در طول بازی دو مدافع میانی و دو دفاع کناری را انتخاب می کنند. با این حال، این می تواند بر اساس تاکتیک های مربی در اواسط بازی تغییر کند.آموزش تبلچر گیتار را پیشنهاد می کنیم.

مدافعان چه می کنند؟

به طور خلاصه، وظیفه یک مدافع این است که هر کاری که لازم است انجام دهد تا تیم حریف را از گلزنی باز دارد، حتی اگر شرایط منجر به کارت قرمز شود.

هر مدافعی در تیم باید نقشی را ایفا کند. برخی آنها را دیوار بزرگ فوتبال می دانند و مدافعان باید در یک خط بازی کنند، بیشتر برای ایجاد سازماندهی بهتر و ایجاد تله آفساید برای بازیکنان حریف.دستگاه های موسیقی در سایت سازی ها توضیح داده شده اند.

در ترکیب چهار نفره، مدافعان کناری نقشی دارند که مهاجمان حریف را به موقعیت وسیع‌تری منتقل کنند، زیرا مدافعان میانی آماده می‌شوند تا توپ را از مهاجم دور کنند. به طور معمول، این مورد زمانی است که یک مهاجم از یک مدافع کناری سبقت بگیرد.

نقش ها در موقعیت های دفاعی

در اینجا موقعیت های مختلف دفاعی وجود دارد.

مدافعان میانی

اغلب به عنوان ستون فقرات تیم در نظر گرفته می شود، این نقش در مرکز زمین بازی می کند. معمولاً دو مدافع میانی در تیم حضور دارند. در برخی موارد، بسته به سازند مورد استفاده، سه مورد وجود دارد. هر دو مدافع میانی در سمت چپ و راست بازی می کنند که به خود اجازه می دهد از مدافعان کناری در دفاع حمایت کند.

رفتگر

این یکی دیگر از نقش های مدافع میانی است. وظیفه آنها این است که اگر حریف موفق به نفوذ به خط دفاعی توپ شود، توپ را جارو کنند، از این رو نام آن است. جاروها اغلب آخرین بازیکن در زمین هستند زیرا وظیفه دارند در مقایسه با سایر مدافعان پایین تر بمانند.

مدافعان کناری

مدافعان کناری اغلب در کناره های زمین بازی می کنند، چه در سمت چپ و چه در سمت راست مدافعان میانی، جایی که از کناره دفاع خواهند کرد. آنها معمولاً اولین بازیکنانی هستند که با حمله حریف رو در رو می شوند، که گاهی به حریف اجازه می دهد قبل از ملاقات با یک مدافع میانی، ابتدا از آنها عبور کنند. مدافعان کناری اغلب برای حمایت از وینگرها از جلو می دوند.

در فوتبال امروزی، نقش جدیدی برای مدافعان کناری وجود دارد که به آن “پول دفاع وارونه” معروف است. آنها مانند یک مدافع کناری بازی می کنند، با این حال، حمایت بیشتری از وینگرها دارند و تنها بازیکنانی نیستند که در بال بازی می کنند. آنها همیشه هم برای دفاع و هم برای حمله در دسترس هستند. مدافعان کناری معکوس معمولاً در ترکیبات 4-3-3 و 4-5-1 دیده می شوند.

بال عقب

این نقش ممکن است شبیه نقش دفاع کناری به نظر برسد، با این حال، آنها در مقایسه با دفاع، تاکید بیشتری بر پشتیبانی از حمله بازی دارند. مدافعان کناری نیز نقش دفاع را دارند، از این رو، آنها معمولاً قوی‌ترین بازیکن زمین هستند، زیرا باید از حمله به دفاع در پیاپی سریع بدوند.

نحوه بازی دفاعی در فوتبال

کلید پیروزی یک تیم؟

همانطور که در کتاب مقدس فوتبال می گویند، هر 11 بازیکن کلید پیروزی در یک مسابقه هستند و هر یک از آنها نقش هایی را برای به دست آوردن آن پیروزی دارند. در حالی که وظیفه مهاجم تلاش برای گلزنی است، فراموش نکنیم که حریف نیز مدافعانی دارد. به طور خلاصه، مدافعان می‌توانند در تیم‌هایی که این برد را به دست می‌آورند، تصمیم‌گیرنده باشند.

مدافعان هر دو تیم تمام تلاش خود را می کنند تا مهاجمان یکدیگر را از گلزنی بازدارند و به همین دلیل است که برخی از مسابقات با تساوی به پایان می رسد. تساوی منفی نیست، فقط نشان می دهد که هر دو تیم خوب دفاع کردند و با تساوی به خانه رفتند. با این حال، مدافعان نیز برای تیمی که تفاضل گل خوبی دارد، کلیدی هستند. به عنوان مثال، اگر لیورپول اف سی با نتیجه 5-0 ولورهمپتون واندررز را شکست دهد، به این معنی است که مدافعان دروازه خود را بسته نگه می دارند (به این معنی که هیچ گلی وارد دروازه نشده است) در حالی که کل تیم به تفاضل گل خود 5+ می رسد، که می تواند. در فوتبال لیگ بسیار مهم باشد.

به طور خلاصه، هر چه مدافعان بیشتر نقش خود را ایفا کنند، تفاضل گل می تواند بالاتر باشد. این می تواند بسیار مهم باشد، به خصوص اگر یک تیم با همان مقدار امتیاز در لیگ به پایان برسد.

مدافعان مطرح در فوتبال جهان

فیلیپ لام

لام تمام دوران بازی خود را در بایرن مونیخ گذراند و هشت بار قهرمان بوندسلیگا شد و به باشگاه کمک کرد در فصل 2012/2013 به افتخار لیگ قهرمانان اروپا دست یابد. او همچنین در سال 2014 جام جهانی را بالای سر برد. او یکی از بهترین مدافعان کناری فوتبال جهان به حساب می آید.

پائولو مالدینی

پائولو مالدینی بخشی از سلسله مالدینی در آث میلان، تمام دوران بازی خود را گذراند و اکنون در آث میلان کارگردانی می کند. او پس از کمک به میلان در کسب هفت عنوان قهرمانی سری آ، پنج جام لیگ قهرمانان اروپا و کمک به ایتالیا برای قهرمانی در یورو 2000، یکی از بهترین مدافعان میانی در فوتبال جهان محسوب می شود.

ویرجیل ون دایک

یکی از بهترین مدافعان میانی امروز فوتبال جهان، بازیکن هلندی بازیکن کلیدی باشگاه لیورپول و کاپیتان تیم ملی هلند است. او با باشگاه لیورپول یک قهرمانی لیگ برتر، یک قهرمانی جام باشگاه های جهان و یک قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا