ورزشی

دانستنی های جالب درباره ی فوتبال

ورزشگاه Rungrado 1st of May بزرگترین ورزشگاه جهان با گنجایش 114000 نفر است.

استادیوم Rungrado 1st of May واقع در جزیره رونگرا، پیونگ یانگ، کره شمالی درهای خود را در 1 می 1989 به روی عموم باز کرد. ظرفیت این ورزشگاه حدود 114000 نفر است و زمینی به مساحت 20.7 هکتار را اشغال می کند. در جولای 2017، این ورزشگاه میزبان مسابقات قهرمانی زیر 23 سال آسیا 2018 بود. AFC U-23 یک رقابت بین المللی فوتبال زیر 23 سال در گروه مردان است.

اولین بازی لیگ برتر کانادا بین فورج اف سی و یورک 9 بود.

بازی بین فورج اف سی، یک باشگاه فوتبال حرفه ای کانادایی مستقر در انتاریو کانادا، و یورک9، یک باشگاه فوتبال کانادایی از تورنتو، در 27 آوریل 2019 در هورتونز فیلد انتاریو، کانادا برگزار شد. این بازی با تساوی 1-1 و فوتبال کانادا به پایان رسید. بازیکن، تریستان بورخس، فورج بهترین بازیکن بازی افتتاحیه شد.

لاندون دونوان یک مهاجم همه کاره است.

فوتبالیست بازنشسته، لاندون دونوان، یکی از مهیج ترین بازیکنان فوتبالی بود که ایالات متحده تا به حال تولید کرده بود. او یک مهاجم همه کاره است و به دلیل سرعت مداوم، استقامت و مهارت های فنی اش که به او اجازه می دهد در موقعیت های مختلف فوتبال بازی کند، شناخته شده است. مدیر او یک بار گفت که مشکل لاندون این است که او در بسیاری از موقعیت ها بسیار خوب است که هرگز نمی دانید او را کجا قرار دهید.

لاندون دونوان رهبر USMNT در گل‌ها و پاس گل‌ها است.

برای بیش از یک دهه، دانوان شهرت خود را به عنوان یکی از بهترین بازیکنان تیم ملی فوتبال مردان ایالات متحده یا USMNT به دست آورده است. برای USMNT، او یک رهبر تمام دوران است و تنها آمریکایی بود که 50 گل و 50 پاس گل به ثمر رساند.

او همچنین جوایز متمایزی مانند برنده چهار بار جوایز بهترین ورزشکار فوتبال ایالات متحده را دریافت کرده است. او در طول مدت حضورش در USMNT 14 میلیون دلار درآمد داشت.

آدیداس توپ فوتبال Telstar را معرفی کرد.

شرکت چندملیتی آلمانی آدیداس اولین توپ جام جهانی را با 12 پنل پنج ضلعی سیاه و 20 پانل شش ضلعی سفید معرفی کرد. دروازه بان آماتور دانمارکی طرح توپ فوتبال را خلق کرد. این اندازه و شکل استاندارد یک توپ فوتبال شد.

توپ فوتبال Telstar سیاه و سفید است که به راحتی در تلویزیون دیده می شود.

تل استار اولین توپ جام جهانی و همچنین لوگوی رسمی جام جهانی 1970 بود. دلیل طراحی سیاه و سفید Telstar: به نمایش گذاشتن توپ در تلویزیون به خصوص در زمان های اولیه که اکثر تلویزیون ها فقط سیاه و سفید هستند.

بازی برزیل و اروگوئه در فینال جام جهانی 1950 بیشترین حضور رسمی را به دست آورد.

یکی از قابل توجه ترین بازی های جام جهانی فوتبال، بازی بین اروگوئه و برزیل در سال 1950 بود. برزیل میزبان این مسابقات بود و این مسابقه در ورزشگاه ماراکانا در ریودوژانیرو برگزار شد. مسابقه فینال با حضور نزدیک به 200000 نفر برگزار شد! رکورد بیشترین حضور در مسابقات جام جهانی را در اختیار دارد. همه آن مردم آنجا تماشا کردند که چگونه بازیکنان اروگوئه جام جهانی را در حالی که به عنوان قهرمان جام ظاهر شدند، بلند کردند.

Concetto Lo Bello یکی از به یاد ماندنی ترین داوران فوتبال است.

کنچلو لو بلو، داور بازنشسته بین‌المللی اتحادیه ایتالیا، رکورددار مدیریت بیشتر بازی‌های سری آ، رقابت‌های لیگ حرفه‌ای فوتبال است. حرفه لو بلو از 1944 تا 1974 ادامه داشت. او اولین بازی بین المللی خود را در سال 1958 انجام داد.

او در طول دوران حرفه ای خود 34 بازی بین المللی را قضاوت کرد. مردم اغلب او را شجاع، خوش لباس، مقتدر، با سبیل های کوتاه شده به یاد می آورند.

در زمان های قدیم، مردم از مثانه خوک به عنوان توپ فوتبال استفاده می کردند.

حقایق فوتبالی که ممکن است شما را آزار دهد… در طول سال ها، فوتبال یک ورزش محبوب بوده است. مردم از بازی یا لگد زدن به توپ لذت می بردند، اما لاستیک در زمان های قدیم هنوز در دسترس نبود.

در اصل، مردم از مثانه خوک متورم به عنوان توپ فوتبال استفاده می کردند. آنها از دست و پای خود برای نگه داشتن توپ در هوا استفاده می کردند. در سال‌های بعد، مثانه خوک را درون چرم قرار دادند، این عمل باعث پیدایش اصطلاح پوست خوک شد.

چارلز گودیر اولین توپ فوتبال ولکانیزه را ساخت.

چارلز گودیر، شیمیدان خودآموخته آمریکایی و مهندس ساخت، در سال 1855 یک توپ فوتبال لاستیکی ولکانیزه تولید کرد. از آنجایی که توپ تحت عملیات لاستیکی قرار گرفت، انعطاف پذیرتر شد و در برابر سرما و گرما مقاوم تر شد. اصلاح گودیر توانایی پرش توپ را بهبود بخشید و ضربه زدن را بسیار آسان کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا