متفرقه

بازی های تیم سازی داخل سالن

بیشتر این بازی‌های داخلی را می‌توان در دفتر، اتاق کنفرانس یا راهرو با یک تیم کوچک انجام داد، اما اگر از گروه بزرگ‌تری برای پیوستن دعوت می‌کنید، ممکن است به فضای بیشتری نیاز داشته باشید.

1. مربع کامل

اندازه تیم: 4 تا 12 نفر

زمان: 15-30 دقیقه

نحوه بازی:  به گروه های چهار تا شش نفری تقسیم شوید و هر گروه در یک دایره بایستد. همگی چشمان خود را ببندند و به یک نفر طناب بدهند. تیم‌ها بدون نگاه کردن به آنچه انجام می‌دهند باید طناب را دور بزنند تا همه قسمتی از طناب را نگه دارند و سپس یک مربع کامل تشکیل دهند. هنگامی که تیم مطمئن شد مربعشان کامل است، می توانند طناب را روی زمین بگذارند، حالا چشم بندها را بردارید (یا چشمان خود را باز کنید) و ببینند که چقدر خوب عمل کرده اید.

چرا این تمرین عالی است: این بازی بیشتر از اشکال هندسی کامل است، یک تمرین گوش دادن و ارتباط شگفت انگیز است. از آنجایی که هیچ کس نمی تواند ببیند که آنها چه کار می کنند، اعضای تیم شما باید به وضوح ارتباط برقرار کنند و در عین حال چگونگی ایجاد یک مربع از طناب را بیابند. علاوه بر این، اغلب اوقات بسیار خنده دار است که ببینید مربع ها چقدر ناقص ظاهر می شوند.

2. دیوار حافظه

اندازه تیم: 5+ نفر

زمان: 15-30 دقیقه

نحوه بازی: برای این بازی به یک تخته سفید و یادداشت های چسبناک نیاز دارید. مضامین مختلف مرتبط با کار را روی تخته سفید بنویسید، مانند «روز اول کار»، «جشن تیم» و «سفر کاری». به هر یک از هم تیمی ها چند یادداشت چسبناک بدهید و از آنها بخواهید که خاطرات یا دستاوردهای مورد علاقه خود را در ارتباط با یک یا چند مورد از این موضوعات بنویسند. از همه دعوت کنید تا این موارد را با تیم به اشتراک بگذارند تا در مسیر حافظه قدم بزنند و یادداشت ها را روی تخته سفید پست کنند.

چرا این تمرین عالی است: این یک راه خوب برای پایان دادن به یک هفته، یک روز طولانی یا کارگاه است، زیرا تجربیات مثبتی را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارید که باعث می‌شود هم تیمی‌هایتان لبخند بزنند. اگر در حال اتمام یک سفر کاری یا کارگاه چند روزه هستید، می‌توانید یک نسخه باریک از این کار را با درخواست از همه برای به اشتراک گذاشتن خاطره مورد علاقه خود یا بزرگترین دستاورد چند روز اخیر انجام دهید.

3. زمان را به عقب برگردانید

اندازه تیم: 5 تا 10 نفر

زمان: 20-30 دقیقه

نحوه بازی: این تمرین تیم سازی در یک فضای آرام و همه در یک دایره نشسته بهترین کار را دارد. از تیم خود بخواهید در سکوت به خاطره ای منحصر به فرد در زندگی خود فکر کنند. می توانید چند دقیقه به آنها فرصت دهید تا افکارشان را جمع آوری کنند. سپس، از همه بخواهید که اگر بتوانند زمان را به عقب برگردانند، خاطره ای را که دوست دارند دوباره زنده کنند، به اشتراک بگذارند.

ممکن است همه در ابتدا راحت نباشند، بنابراین مطمئن شوید که با آسیب پذیری پیشروی کنید و کاری کنید که همه افراد حاضر در اتاق از به اشتراک گذاشتن لحظه خود احساس امنیت کنند.

چرا این تمرین عالی است: این تمرین راهی عالی برای کمک به اعضای تیم شما برای به خاطر سپردن اولویت ها و ایجاد پیوند در سطح عمیق تر است. در تیمی که با قطع ارتباط یا استرس مواجه است، به اشتراک گذاشتن نکات برجسته شخصی که مربوط به کار نیستند می تواند به ایجاد حس با هم بودن کمک کند. اگرچه تمرین زیاد طول نمی کشد، اما بهتر است آن را در پایان روز انجام دهید تا تیم شما فرصتی داشته باشد تا در مورد آنچه گفته شده است فکر کند.

4. هواپیمای کاغذی

اندازه تیم: 6 تا 12 نفر

زمان: 20-30 دقیقه

نحوه بازی: تیم خود را به گروه های دو تا چهار نفره تقسیم کنید و کارت های خود را تقسیم کنید. به هر تیم 10 تا 15 دقیقه فرصت دهید تا بهترین طراحی هواپیمای کاغذی در مسافت طولانی (آنها مجاز به انجام تحقیقات روی تلفن یا رایانه خود هستند) و نامی برای شرکت هواپیمایی خود داشته باشند.

وقتی هواپیماهای کاغذی تمام شد، در یک راهرو طولانی یا بیرون مسابقه داشته باشید تا ببینید کدام هواپیما دورتر پرواز می کند.

چرا این تمرین عالی است: این تمرین به اعضای تیم نیاز دارد تا در پروژه ای با جدول زمانی فشرده همکاری کنند. این یک فعالیت عالی برای تمرین مهارت های ارتباطی، تفویض اختیار و مدیریت زمان است.

5. برج بسازید

اندازه تیم: 8 تا 16 نفر

زمان: 20-30 دقیقه

نحوه بازی: تیم خود را به گروه های چهار یا پنج نفره تقسیم کنید و 20 چوب اسپاگتی نپخته، یک یارد نوار، یک یارد رشته و یک مارشمالو به آنها بدهید. هر تیم را به چالش بکشید تا بلندترین برج ممکن را فقط با استفاده از وسایلی که به آنها داده اید بسازند. پس از اتمام، برج باید از گل ختمی که در بالای آن نشسته است حمایت کند. تایمر را برای 20 دقیقه تنظیم کنید و از همه بخواهید که وقتی شاهکارشان تمام شد از آن فاصله بگیرند تا بتوانید تاج برنده را تعیین کنید.

6. آن را برگردانید

اندازه تیم: 6 تا 8 نفر

زمان: 20-30 دقیقه

نحوه بازی: یک حوله، پتو یا ملحفه روی زمین بگذارید و با گروه خود  روی آن بایستید. هدف این است که قطعه را بدون بیرون آمدن از ملحفه یا لمس زمین خارج از پارچه به نزدیک خود برگردانید. با اضافه کردن افراد بیشتری به گروه یا استفاده از ملحفه کوچک‌تر، چالش را سخت تر کنید.

7. سری بزنید

اندازه تیم: 4 تا 20 نفر

زمان: 30 دقیقه

نحوه بازی: یک ساختار از قطعات لگو ایجاد کنید و آن را در یک اتاق جداگانه پنهان کنید. تیم خود را به گروه های دو تا چهار نفره تقسیم کنید و به آنها لگوهای کافی بدهید تا ساختار را در 30 دقیقه یا کمتر تکرار کنند.

یک بازیکن در هر تیم اجازه دارد به مدت 15 ثانیه به ساختار اصلی نگاه کند، سپس به عقب بدود و آن را برای تیم خود توصیف کند. شخصی که می‌تواند دزدکی نگاهی بیندازد، می‌چرخد تا همه در نقطه‌ای از بازی، نسخه اصلی را ببینند. تیمی که ابتدا ساختار را نزدیک به اصلی کامل کند برنده می شود!

 

فواید بازی های گروهی

  • ارتقای مهارت های اجتماعی
  • افزایش مهارت انجام کار گروهی
  • جلوگیری از ناراحتی و استرس
  • آموزش موثر تر به کودکان از طریق بازی گروهی
  • افزایش عزت نفس
  • یافتن دوست های جدید

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا