ورزشی

حقیقت هایی درباره ی فوتبال جهان

شماره تیم بازیکنان فوتبال را در زمین متمایز می کند.

در ورزش، شماره روی پیراهن یا لباس بازیکن اغلب شماره لباس یا شماره تیم نامیده می شود. در اصل، اعداد تیم موقعیت بازیکن را متمایز می کند و بازیکنان شروع کننده اعداد 1 تا 11 را داشتند. به عنوان مثال، 1 دروازه بان، 9 برای مهاجم مرکزی یا مهاجم، و 7 برای وینگرها بود. در زمان حاضر، بازیکنان می توانند هر شماره ای را که می خواهند بپوشند، به شرطی که در تیم آنها منحصر به فرد باشد و بین 1 تا 99 باشد.

تنها هشت کشور در جام جهانی فوتبال قهرمان شده اند.

تیم های فوتبال در سراسر جهان می خواهند جام جهانی فوتبال را به خانه بیاورند. از 21 تورنمنت جام جهانی، تنها 8 کشور مدعی این جام شدند. برزیل پنج بار قهرمان شد، آلمان و ایتالیا با چهار برد در رده دوم قرار دارند. آرژانتین، اروگوئه و فرانسه هر کدام دو عنوان قهرمانی را به دست آوردند و اسپانیا و انگلیس هر کدام یک برد کسب کردند.

آندرس اسکوبار به طور تصادفی به گل رسید.

فوتبالیست کلمبیایی، آندرس اسکوبار سالداریاگا، به دلیل بازی تمیز و آرامشش در زمین، “آقا” نامیده می شود. آندرس اسکوبار عضو تیم ملی کلمبیا بود و در نقش مدافع بازی می کرد. نقش او جلوگیری از گلزنی تیم حریف است. او بخشی از تیم کلمبیا در جام جهانی فوتبال 1994 آمریکا بود که در آن یک اتفاق غیرمنتظره رخ داد.

در ابتدای نیمه دوم، جان هارکز، مربی فوتبال آمریکایی و بازیکن سابق فوتبال، یک سانتر از جناح چپ را امتحان کرد، اما اسکوبار آنجا بود تا آن را منحرف کند. مشکل این بود که او توپ را به سمت دروازه خودی منحرف کرد و آمریکا را یک امتیاز جلو انداخت. آمریکا در این دیدار با نتیجه 2-1 پیروز شد.

گل تصادفی به قیمت جان آندرس اسکوبار تمام شد.

پس از جام جهانی فوتبال 1994، اسکوبار به کلمبیا بازگشت. در 1 ژوئیه 1994، چند روز پس از حذف آنها، اسکوبار با دوستانش در یک بار در ال پوبلادو، کلمبیا، معاشرت کرد. صبح روز بعد، حدود ساعت 3:00، اسکوبار در ماشین خود تنها بود که سه مرد به او نزدیک شدند.

آنها شروع به مشاجره کردند که ناگهان دو نفر از آنها اسلحه ها را بیرون آوردند و به او شلیک کردند. اسکوبار با اسلحه کالیبر 38 مورد اصابت شش گلوله قرار گرفت و به شهادت رسید. برخی گزارش ها حاکی از آن است که قاتل فریاد گل زده است. (گل) در هر ضربه.

رعد و برق 11 بازیکن فوتبال را کشته است.

در اکتبر 1998، زمانی که بنا Tshadi و Basanga، دو باشگاه فوتبال از کنگو، در زمین بازی می‌کردند، یک رویداد طبیعی پوچ روی داد. صاعقه به زمین اصابت کرد و 11 بازیکن را کشت. چیزی که تعجب آور بود این بود که تمام 11 بازیکن متعلق به یک تیم بودند، در حالی که همه اعضای بانساگا آسیبی ندیدند. ایده جادوگری به این دلیل به وجود آمد که تیم حریف آسیب جدی نداشت. فرقی نمی‌کند جادوی سیاه در میان باشد یا نه، این یک حادثه غم انگیز بود که باید موضوعات ایمنی ورزشکاران را باز می‌کرد.

“World Cup Willie” اولین طلسم فیفا بود.

طلسم های رسمی جام جهانی فوتبال برای هر رویداد منحصر به فرد هستند. شیدایی زمانی آغاز شد که کشور میزبان جام جهانی فوتبال در سال 1996، انگلستان، طلسم “ویلی” را به بازار عرضه کرد. هنرمند-تصویرگر تجاری، رگ هوی، «ویلی» را طراحی کرد، شیری (نماد انگلستان) که پرچم اتحادیه را با عبارت «جام جهانی» بر تن داشت. حقایق جالب فوتبال!

کلوویس فرناندز مشتاق ترین هوادار تیم برزیل است.

تاجر اهل پورتو آلگره در جنوب برزیل، کلوویس آکوستا فرناندس، حدود 25 سال است که طرفدار تیم ملی برزیل بوده است. او در حدود 150 بازی در 60 کشور مختلف شرکت کرد.

او همیشه در حالی که کپی جام جهانی را در دست دارد دیده می شد و گاهی به شوخی می گفت که او دوازدهمین عضو است. اما این هوادار که چندین سال از تیم برزیل حمایت کرده بود در 15 سپتامبر 2015 درگذشت.

اولین بازی زنده فوتبال در تلویزیون در سال 1937 بود.

فوتبال همیشه یکی از پربیننده ترین ورزش های تلویزیون بوده است. اولین مسابقه فوتبالی که از تلویزیون پخش شد، یک بازی نمایشگاهی بین آرسنال، یک باشگاه فوتبال حرفه ای از انگلستان، و آکادمی باشگاه فوتبال آرسنال در هایبری، لندن در سال 1937 بود. شرکت پخش بریتانیا یا بیشتر به نام بی بی سی این مسابقه را پخش کرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا